Tuntikuvaukset

Toiminnallinen Core

Tunnilla keskitytään vahvistamaan keskivartalon lihaksi toiminnallisilla harjoitteilla, jotka kehittävät samalla tasapainoa ja kehonhallintaa. Harjoittelua toteutetaan kehonpainolla tai erilaisia välineitä käyttäen.
Voit kokeilla tuntia tossuilla tai ilman.

Kehonhuolto

Tunti alkaa kehoa herättelevällä ja avaavalla alkulämmittelyllä. Lämmittelyn jälkeen tehdään kevyttä lihaskuntoharjoittelua oman kehon painoa/ välineitä apuna käyttäen. Lopuksi keskitytään venyttelyyn ja kehon liikkuvuuden parantamiseen. Tunti voi sisältää myös tasapaino ja koordinaatioharjoituksia. Ei sisällä vaikeita koreografioita. Tiistain tunnilla kengät suotavat, muilla kh tunneilla ei tarvita kenkiä.


Aamutreeni

Peruskuntojumppaa, jossa jokainen jumppaa oman aamuvireensä mukaisesti. Lämmittelyä, lihaskuntoa ja liikkuvuutta.

Body

Alkulämmittelyn jälkeen tehdään monipuolisesti lihaskuntoa välineitä käyttäen tai kehonpainolla. Lihaskuntoliikkeet voivat myös olla toiminnallisia ja syke nousta! Lihaskuntopainotteinen tunti, unohtamatta loppuvenyttelyä.

SuperBody

Superbody tarjoaa haasteita lihaskunnon kohentamiseen varsinkin painotankoa, kehonpainoa ja mahdollisesti muita välineitä hyödyntäen. Helppo askelsarjallinen alkulämmittely n. 10-15 min. joka koostuu perusaerobicaskeleista. Tämän jälkeen keskitytään lihaskunnon ylläpitoon ja treenaamiseen n. 40 min. Lopuksi lyhyet venyttelyt 5-10 min.


Tunti sopii kaikille.

Kahvakuula

Kahvakuula on kokonaisvaltainen kokokehon treenitunti! Tunti sisältää alkulämmittelyn, kuulailuosuuden sekä loppuvenyttelyt. Kuulailuosuudessa tehdään monipuolisia kahvakuulaliikkeitä kuormittaen koko kehoa. Syke nousee ja hiki lentää!
Naisilla yleisin kuulan aloituspaino on 4-8kg ja miehillä 8-16kg.

Voit ottaa oman kuulan mukaan. Salilla muutamia kuulia lainattavaksi. Jos et omista kuulaa, pystyt tekemään treenin myös käsipainolla tai vastaavalla!
Tunti pidetään parittomina viikkoina!

Toiminnallinen treeni

Monipuolinen, koko kehoa kuormittava yhdistelmätreeni. Harjoitteet korostavat toiminnallisuutta ja kehittävät eri fyysisiä ominaisuuksia kokonaisvaltaisesti. Tunnilla tehdään harjoitteita kehonpainolla ja käytetään erilaisia välineitä. Tällä tunnilla pääset haastamaan itsesi äärirajoille saakka, oman kuntotasosi huomioiden!

Tehotreeni

Monipuolinen lihaskuntotunti, jossa tehdään paljon liikkeitä vartalon painoa hyödyntäen. Lihaskuntoliikkeet ovat osittain toiminnallisia harjoitteita, mutta myös perinteisiä liikkeitä Tutolan monipuolisia välineitä käyttäen. Tunnin alussa on n. 10 min. alkulämmitely, jonka jälkeen lihaskuntoliikkeitä ja toiminnallisia liikkeitä tehdään tiiviiseen tahtiin. Tunnin loppuun jätetään riittävästi aikaa rauhoittumiseen ja kokonaisvaltaisiin venytyksiin.

HIIT

HIIT (High Intensity Interval Training) on lyhyt ja tehokas hapenottokykyä ja lihaskuntoa kehittävä tunti. Tunnin aikana vuorottelevat kovatehoiset ja palauttavat työosuudet. Tuntiin sisältyy myös noin 5min alkulämmittely sekä loppujäähdyttely. Työosuuksiin kuuluu sykettä nostavia liikkeitä, lihaskuntoliikkeitä sekä yhdistelmäliikkeitä. HIIT sopii jumppareille, jotka haluavat haastaa itsensä ja kokeilla omia rajojaan. Supertehokas, lyhyt ja ytimekäs treeni koko keholle!

Tanssitreeni

Tanssitreeni on hauska tanssillinen tunti, jossa yhdistellään eri tanssityylejä vaihtelevaan musiikkiin. Tunnilla tehdään helppoja koreografioita ja harjoitellaan tekniikkaa. Hyvänmielen tanssitunti, jossa syke nousee ja hymy tulee huulille!

Bootycamp

Bootycamp yhdistää tanssitreenin ja pakaroita kiinteyttävän lihaskuntotunnin, josta ei pyllyn pyöritystä puutu! Tunnilla tanssitaan useita lyhyitä koreografioita vaihtelevaan musiikkiin, eikä se vaadi aiempaa tanssikokemusta. Tanssitreenin ohella tunti sisältää pakarapainotteisen lihaskunto-osion loppuvenyttelyjä unohtamatta.

Ota mukaan jumppakengät!